Hotel-interieur:
ontwerp en uitvoering

Het hotel-interieur is hèt specialisme van Suzanne Holtz Studio. We hebben er letterlijk tientallen ontworpen en gerealiseerd. We weten wat een hotel-interieur succesvol maakt.
Dat begint met het interieur-concept. Daarin komen bij ons altijd twee lijnen samen:
– een praktische invulling van de ruimtes zodat efficiënte werkplekken en routes ontstaan.
– de vertaling van het hotel-concept in een ambiance waarin de gasten zich thuis voelen.

Meer over het hotel-concept en het merk leest u op de pagina over hotel-branding.

Indeling
Voor de indeling maken we eerst een grondige analyse van het gebruik. Ruimtes in een hotel zijn primair gericht op het comfort van de gasten. Die moeten zich er welkom voelen. En eenvoudig de weg kunnen vinden.
Maar diezelfde ruimtes vormen ook de werkomgeving van het personeel. Medewerkers moeten er efficiënt kunnen werken. Niet verder hoeven te lopen dan noodzakelijk. En plekken hebben in de luwte van de dagelijkse hectiek.
Al deze eisen combineren we in één interieur-concept. En dat vraagt om ervaring in de hotel-branche. Ervaring waarover Suzanne Holtz Studio in ruime mate beschikt.

Uitvoering
Overigens hebben we niet alleen ervaring in de concept-ontwikkeling van uw hotel-interieur. Ook in de realisatie ervan hebben we uitgebreide know-how opgebouwd.
We beschikken over een uitgebreid netwerk van leveranciers en producenten. Daardoor zijn we in staat de inkoop en logistiek vlekkeloos te regelen.

U kunt zelfs nog een stap verder gaan en het hele project-management aan ons overlaten. Dan weet u niet alleen zeker dat uw hotel-interieur perfect wordt uitgevoerd, maar ook dat alles binnen planning en budget gebeurt. Meer daarover vindt u op de pagina Project-management.

Hotel- en horeca-inrichting

Wie een hotel of andere horeca-gelegen inricht, heeft twee keuzen:
1. Je bedenkt hoe het interieur eruit moet zien, tekent het en voert het uit.
2. Je kijkt wat voor meubilair er in de aanbieding is, zoekt wat uit en probeert er wat gezelligs van te maken.

Dat kan allebei. Alleen niet bij ons. Wij zijn interieur-ontwerpers en architecten. Wij bedenken optimale oplossingen en realiseren die.
Voor de uitvoering hebben we een groot netwerk van bouwers, leveranciers en specialisten. Daardoor zijn we niet gebonden aan bepaalde merken. Laat staan dat we meubilair op voorraad hebben waar we van af moeten.
Als wij een ontwerp voor u maken, dan beginnen we met een schone lei en zonder gedwongen winkelnering.

Eisen aan gebruikte materialen
Wij kúnnen ons ook onafhankelijk opstellen omdat we precies weten wat er voor hotel- en horeca-inrichting te koop is. En welke eisen de hotelbranche stelt.
Want de klant mag dan koning zijn, hij gedraagt zich niet altijd zo. We zorgen dus voor een hufter-proof interieur. Vandaal-bestendig, zo u wilt.
We weten ook dat een horeca-interieur niet altijd schoon en droog blijft. En dus gebruiken zwam-werende materialen waar dat wenselijk is.

En moet dat allemaal op maat gemaakt worden? Nee, natuurlijk niet. Wij kennen ook de grenzen die het budget stelt aan uw inrichting. Soms kun je met standaard-producten prachtige oplossingen creëren.
Dat doen we regelmatig. We laten u dat graag zien tijdens een persoonlijk gesprek.

Hotel-branding

Een hotel is een merk. Het heeft een persoonlijkheid. En die persoonlijkheid is de reden dat gasten er terug komen en het aan anderen aanbevelen.
Hoe u dat merk uitdraagt (de “branding”) is dus van groot belang. Of uw hotel nu lid is van een keten of een zelfstandige onderneming is, u kunt er niet genoeg aandacht aan besteden. Gelukkig hebben wij veel ervaring met branding. U mag het gerust een specialisme van ons noemen.

Doordachte branding begint bij de gevel, zet zich door in de entree en manifesteert zich vervolgens in alle aspecten van het hotel. Hoe dat precies werkt, en hoe u het kunt sturen, is enige toelichting waard.

De drie factoren van hotel-branding

  1. het zichtbare merk: het logo, de huiskleuren, de vormen. Dit is het zichtbare deel van de branding.
  2. de waarden waar het merk voor staat. Die verschillen uiteraard per merk, maar u kunt denken aan zaken als: groot of kleinschalig, luxueus of budget-vriendelijk, afstandelijk of informeel, ruimtelijk of intiem, etc.
  3. de manier waarop de waarden worden vertaald in concrete producten en diensten. Bij een hotel of restaurant betekent dat ook: de ambiance. Ziet het interieur eruit zoals de bezoeker het verwacht?

Hoe geven we uw hotel de juiste branding mee? Dat begint uiteraard met een gesprek. Wat zijn de kernwaarden van het hotel? Soms zijn deze waarden al overdacht en vastgelegd. Vaak ook helpen wij om ze te formuleren.

Daarnaast is er natuurlijk uw huisstijl. Ieder hotel heeft een logo. En soms een bedrijfskleur of kleurcombinatie.
Maar voor een interieur-ontwerp is dat niet genoeg. We verwerken uw logo en bedrijfskleuren in een interieur-concept. En dát vormt de basis voor de concrete ontwerpen van de diverse ruimten.
Op deze manieren bereiken we twee dingen:

  1. uw branding wordt overal op een consequente, organische manier doorgevoerd
  2. er ontstaat een eenheid van sfeer in het hele hotel die herkenbaar en uniek is.

Uw gasten zullen dat meestal niet bewust opmerken. Maar ze voelen en waarderen het. Ze gaan zich eraan hechten. En is dat niet de kern van branding?

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search