Hotel-branding

Een hotel is een merk. Het heeft een persoonlijkheid. En die persoonlijkheid is de reden dat gasten er terug komen en het aan anderen aanbevelen.
Hoe u dat merk uitdraagt (de “branding”) is dus van groot belang. Of uw hotel nu lid is van een keten of een zelfstandige onderneming is, u kunt er niet genoeg aandacht aan besteden. Gelukkig hebben wij veel ervaring met branding.

Doordachte branding begint bij de gevel, zet zich door in de entree en manifesteert zich vervolgens in alle aspecten van het hotel. Hoe dat precies werkt, en hoe u het kunt sturen, is enige toelichting waard.

De drie factoren van hotel-branding

  1. het zichtbare merk: het logo, de huiskleuren, de vormen. Dit is het zichtbare deel van de branding.
  2. de waarden waar het merk voor staat. Die verschillen uiteraard per merk, maar u kunt denken aan zaken als: groot of kleinschalig, luxueus of budget-vriendelijk, afstandelijk of informeel, ruimtelijk of intiem, etc.
  3. de manier waarop de waarden worden vertaald in concrete producten en diensten. Bij een hotel of restaurant betekent dat ook: de ambiance. Ziet het interieur eruit zoals de bezoeker het verwacht?

Hoe geven we uw hotel de juiste branding mee? Dat begint uiteraard met een gesprek. Wat zijn de kernwaarden van het hotel? Soms zijn deze waarden al overdacht en vastgelegd. Vaak ook helpen wij om ze te formuleren.

Daarnaast is er natuurlijk uw huisstijl. Ieder hotel heeft een logo. En soms een bedrijfskleur of kleurcombinatie.
Maar voor een interieur-ontwerp is dat niet genoeg, de merkwaarden worden vertaald in een concept.  En dát vormt de basis voor de concrete ontwerpen van de diverse ruimten.
Op deze manieren bereiken we twee dingen:

  1. uw branding wordt overal op een consequente, organische manier doorgevoerd
  2. er ontstaat een eenheid van sfeer in het hele hotel die herkenbaar en uniek is.

Uw gasten zullen dat meestal niet bewust opmerken. Maar ze voelen en waarderen het. Ze gaan zich eraan hechten.

Neem contact op

Heeft u vragen? Vul het contactformulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Not readable? Change text.

Typ je zoekwoord en druk op enter