Office design: merk en identiteit

Bij het woord “huisstijl” denken de meeste mensen aan briefpapier en visitekaartjes. Maar voor ons is huisstijl een bijna letterlijk begrip: in welke stijl is het interieur vormgegeven? Wat is het “office design”?

Het office design hoort de sfeer van uw organisatie te weerspiegelen. Iedere medewerker moet het ervaren als de volstrekt logische vertaling van uw bedrijfsidentiteit.
Voor uw gasten en klanten is het office design misschien nog wel belangrijker. Het is het verlengstuk van uw merk. Of zoals het in het Engels vaak wordt gezegd: office design is branding.

Sommige organisaties hebben hun merk uitgebreid beschreven, met imago-attributen en al. Vaak ook staat er niets op papier en helpen wij onze opdrachtgevers om hun gedachten te concretiseren. Want onder de oppervlakte weet iedere directeur heel goed wat de kern van het merk is.

Met dat gegeven gaan wij aan de slag. We maken moodboards en sfeerbeelden. We schetsen onze ideeën op het papier en op het scherm. En dat leggen we aan u voor. Is dit het office design dat uw organisatie past als een jas? Is dit het ontwerp dat u zelf gemaakt zou willen hebben?

Als u zich in de geschetste sfeer kunt vinden, gaan we onze ideeën uitwerken tot een Voorlopig Ontwerp. Aan de hand daarvan kiezen we materialen en meubilair. En niet onbelangrijk, we kunnen gaan budgetteren.

Zo komen we tot een Definitief Ontwerp, met planning en begroting. Dat is het office design dat werkelijk uitgevoerd gaat worden. Hoe we dat doen, leest u op de pagina Inkoop en uitbesteden en Uitvoering.

Activiteiten in deze stap

Merkanalyse
Sfeerbeelden en schetsontwerp
Voorlopig Ontwerp
Definitief Ontwerp

[button url=”/overzicht/k/”]Bekijk kantoor-projecten[/button]

 

Neem contact op

Heeft u vragen? Vul het contactformulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Not readable? Change text. captcha txt

Typ je zoekwoord en druk op enter